"Je leert je suf en haalt nooit het cijfer waar je op hoopt? Dan kan ik je helpen."
Voorkeur
Ik maak gebruik van een meetinstrument waarmee we kunnen onderzoeken wat de voorkeur van een leerling is om te leren. Leren ze liever uit een boek? Of door te luisteren naar de docent voor de klas? Zijn plaatjes belangrijk? Is het belangrijk dat een leerling regelmatig kan bewegen tijdens het leren? Leren ze het liefste samen met anderen of juist niet? En hoe moet de informatie opgebouwd zijn? In stappen of is het belangrijk dat ze alle informatie in één keer voor zich zien?
Duidelijk
Over al deze onderdelen geeft het onderzoek een duidelijk beeld van welke voorkeur de leerling heeft.
Aan de hand van dit overzicht vertel ik de leerling hoe die het makkelijkste leert. En zij vertellen mij hoe het tot nu toe bij hen is gegaan. Ik wil dan van jou weten wat zij prettig vonden en wat zij leuk vinden. Dan weten we meteen wat voor hen wel en niet werkt en dan kunnen we daar rekening mee houden.
Uitkomsten
De uitkomsten uit het onderzoek, mijn uitleg daarbij, en de ervaring van de leerling maken het beeld compleet en op basis daarvan geef ik advies. Dan help ik ze op weg met een aantal praktische tips die ze meteen in praktijk kunnen brengen en ze krijgen van mij een gadget om het leren leuker te maken.
Het gesprek, het advies en de praktische tips zet ik in een verslag wat ik ze dan toestuur in de mail.
Als er dan nog vragen hebt kunnen ze mij natuurlijk altijd bellen of mailen.
"En zo haal je betere cijfers en hou je tijd over voor leuke dingen."