Eerste hulp voor leerkrachten

Voor leerkrachten

 Gemotiveerde leerlingen en een betere sfeer in de klas

Soms is lesgeven lastig.

Leerlingen maken keuzes. Welke school? Welk profiel? Welke vakken? Passen ze wel in een klassikaal systeem en hoe dan?

Jij wil graag gemotiveerde leerlingen met mooie resultaten en een toekomst om naar uit te kijken.

Ieder kind leert op een andere manier en ook jij zelf hebt jouw eigen voorkeuren.
Dan kan het lastig zijn bij de individuele leerling aan te sluiten.

HOE EEN SCHOOL KAN HELPEN BIJ BETERE INFORMATIEVERWERKING? KLIK HIER
Ik bied handvatten om jou zo goed mogelijk te helpen!
 
Voorkeur
Eerst onderzoeken we jouw eigen voorkeur.
Die is namelijk bepalend voor de manier waarop jij lesgeeft. 
Didactische vaardigheden heb je natuurlijk al en wat we nu nog gaan doen is onderzoeken in hoeverre jouw eigen voorkeur daar invloed op heeft.
sommen maken
Duidelijk
Daarna bekijken we hoe de voorkeuren in de groep leerlingen verdeeld zijn en heb je meteen duidelijkheid over hoe deze groep het beste te begeleiden.

Uitkomsten
Met alle uitkomsten en adviezen bereik je:
- duidelijkheid in de leervoorkeur van leerlingen
- duidelijkheid in jouw eigen leervoorkeur
- meer inzicht in de behoefte van leerlingen bij informatie overdracht
- meer mogelijkheden om je stijl van lesgeven aan te passen
- meer mogelijkheden om te adviseren op gebied van profiel keuze en vervolg opleiding


Gemotiveerde leerlingen en een betere sfeer in de klas.

JA, IK WIL HET BESTE VOOR MIJN LEERLINGEN EN VRAAG VOOR MIJ EN MIJN COLEGA'S DE TRAINING AAN.

Neem contact met ons op

Share by: